Svar till Moderatkvinnorna i Blekinge gällande deras påhopp i Sydöstran 2020-09-11 | Sverigedemokraterna i Blekinge

Svar till Moderatkvinnorna i Blekinge

Sverigedemokraterna står för trygghet, oavsett om det handlar om tryggheten att säkert kunna gå hem på kvällen eller tryggheten i att det finns ett skyddsnät den dagen man blir arbetslös. Det hela handlar om vilket land vi vill leva i, vill man ha ett land med ”öppna era hjärtan” politik, där var och en får klara sig själv, eller ett land där vi hjälper varandra den dagen man behöver extra stöd? Vi Sverigedemokrater tror på det sistnämnda. En ökad segregation bidrar inte till minskad arbetslöshet utan istället ett våldsammare samhälle med olika grupperingar där den egna klanen, sekten eller ”gänget” står för trygghet.

Vi Sverigedemokrater ger inte upp förhoppningen om att bygga upp vårt land igen efter den havererade invandringspolitiken så att tilliten till samhällskontraktet ökar och då också tryggheten. Därför prioriterar vi en politik som leder till en starkare gemenskap och sammanhållning istället för segregation och utanförskap. Då måste vi göra nödvändiga satsningar för att öka tryggheten för de som hamnat utanför arbetsmarknaden till följd av pandemin.

Margaretha Lennartsson
SD-Kvinnor Blekinge